Dop/Stan

Tjenixen, ska sammanfatta mig helg lite kort sådär.
I lördags var det dop. Fred döpdes i Gamla Uppsala kyrkka. Det var fint. Han va tyst hela tiden förutom när han skratta. Han är ett så jäkla glad barn. Läste gjorde jag också, men inte själv. Syskonen Strömberg delade texten på tre och läste varsin. Efter det gick vi alla till nåt hus där vi åt och fikade. Allt var jättefint och Fred var så söt.
I söndags var jag barnvakt igen, vilket jag är rätt ofta. Lekte lite med Ben, myste med Fred och va lite med Trudel och hennes kusin som skulle åka tillbaka hem till Barbados. Och nej hon är inte min kusin fast trudel är min syster. Snurrigt va? Pappa och mamma hämta mig efter och jag la mig i sängen på en gång och titta på Mean Girls. Asså jag älskar den där filmen. Twittrade en del också med mina vänner och bestämde tillsammans med Alice att dra till stan. 
Och då kommer vi fram till idag -Måndag. Drog ner runt halv tolv till stan och mötte Alice. Vi gick runt lite granna, åt på Subway och gick runt för att hitta secondhand affärer. Såklart är alla stänga eller har sommar stängt. Så vi sökte på google och hitta ett gäng. Vi gick och gick, använde oss av Google maps men nej inte fan hitta vi nåt. Haha oj vad vi gick! Mina fötter värker. Imorgon ska jag ha ens städdag hemma så en inlägg eller två lär komma upp. Nu ska jag slöa i sängen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0